08.1.3-CPVA-R-609
Pirminės asmens sveikatos priežiūros veiklos efektyvumo didinimas
Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie uždavinio „Pagerinti sveikatos priežiūros kokybę ir prieinamumą tikslinėms gyventojų grupėms bei sumažinti sveikatos netolygumus“ įgyvendinimo.
Detalią informaciją rasite ČIA far fa-external-link
Atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus rasite ČIA
2017 m. lapkričio 14 d. Nr. V-1291 far fa-external-link-alt
2018 m. balandžio 10 d. Nr. V-407 įsakymas dėl PFSA keitimo far fa-arrow-alt-to-bottom
Alytaus regiono projektų sąrašas far fa-arrow-alt-to-bottom
Kauno regiono projektų sąrašas far fa-arrow-alt-to-bottom
Marijampolės regiono projektų sąrašas far fa-arrow-alt-to-bottom
Utenos regiono projektų sąrašas far fa-arrow-alt-to-bottom
Panevėžio regiono projektų sąrašas far fa-arrow-alt-to-bottom
Tauragės regiono projektų sąrašas far fa-arrow-alt-to-bottom
Telšių regiono projektų sąrašas far fa-arrow-alt-to-bottom
Klaipėdos regiono projektų sąrašas far fa-arrow-alt-to-bottom
Vilniaus regiono projektų sąrašas far fa-arrow-alt-to-bottom
Alytaus regiono paraiškos forma far fa-arrow-alt-to-bottom
Kauno regiono paraiškos forma far fa-arrow-alt-to-bottom
Marijampolės regiono paraiškos forma far fa-arrow-alt-to-bottom
Utenos regiono paraiškos forma far fa-arrow-alt-to-bottom
Panevėžio regiono paraiškos forma far fa-arrow-alt-to-bottom
Tauragės regiono paraiškos forma far fa-arrow-alt-to-bottom
Telšių regiono paraiškos forma far fa-arrow-alt-to-bottom
Klaipėdos regiono paraiškos forma far fa-arrow-alt-to-bottom
Vilniaus regiono paraiškos forma far fa-arrow-alt-to-bottom
Šiaulių regiono paraiškos forma far fa-arrow-alt-to-bottom
Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės
Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams
Sveikatos netolygumų mažinimo Lietuvoje 2014-2023 metų veiksmų planas
Nacionalinė vėžio profilaktikos ir kontrolės 2014-2025 metų programa
Sveiko senėjimo užtikrinimo Lietuvoje 2014-2023 m. veiksmų planas
Kilus klausimų, kreipkitės į Struktūrinių ir investicijų fondų programos Sveikatos projektų skyrių žemiau nurodytais kontaktais:
Vyresnioji projektų vadovė
far fa-envelope n.zemaitiene@cpva.lt
far fa-phone 8 5 250 4880, +370 656 24800
Skyriaus vadovė
far fa-envelope a.lasickiene@cpva.lt
far fa-phone 8 5 2553307, +370 663 61945
Taip, galima. Svarbu įvertinti, kad pareiškėjai ir partneriai atitiktų Aprašo 18 p. reikalavimus ir galėtų vykdyti pasirinktas veiklas. Partnerių skaičius nėra ribojamas. Tačiau partnerystė projekte turi būti pagrįsta.
Skaičiuojant iki 2017 m. rugsėjo 30 d. prie asmens sveikatos priežiūros įstaigos prisirašiusius pacientus yra skaičiuojami visi prisirašę prie asmens sveikatos priežiūros įstaigos pacientai (drausti Lietuvos Respublikos privalomuoju sveikatos draudimu, drausti ES ar EEE sveikatos draudimu ir nedrausti).
Bendras skaičiavimo principas būtų toks:
12.1 ir 12.5 veikloms suma apskaičiuojama pagal prisirašiusių asmenų skaičių (kiekvienai įstaigai atskirai pagal prie tos įstaigos prisirašiusių asmenų skaičių), prie šios sumos gali būti pridedama 12.4 veiklai numatyta suma (iki 50 000 eur vienam objektui), o taip pat iki 7 tūkst. DOTS kabinetui, bei iki 7 tūkst. pakaitinio gydymo kabinetui (jei po vieną kabinetą savivaldybėje).
Investicinio projekto parengimo (jei reikalingas), viešinimo bei netiesioginės išlaidos turi būti įskaičiuotos į bendrą projektui skiriamo finansavimo sumą.
Įstaiga, vienu metu vykdanti Aprašo 12.1 ir 12.5. papunkčiuose nurodytas veiklas (kurios finansuojamos atsižvelgiant į prie asmens sveikatos priežiūros įstaigos prisirašiusių pacientų skaičių), gaus finansavimą pagal prisirašiusių asmenų skaičių. Nesvarbu, vykdoma viena ar abi priemonės, bendra finansavimo suma priklausys tik nuo prisirašiusių pacientų skaičiaus.
Tai reiškia, kad jeigu prie įstaigos prisirašiusių pacientų skaičius – 2 500 vykdant vieną iš veiklų arba abi Aprašo 12.1 ar 12.5 papunkčiuose numatytas veiklas galimas finansavimas iš ES ir valstybės lėšų pagal Aprašo 36.4.1. papunktį – 27.750 eurų (92,5 proc.).
36.3 punkte nurodyta suma yra skiriama objektui. Jei projektas apima kelis objektus, suma skaičiuojama kiekvienam objektui atskirai.
Pažymėtina, kad pagal šią priemonę Psichikos sveikatos centrai gali vykdyti tik 12.2 veiklą.
Taip, iki 30 proc. sumos remonto darbams apribojimas apima tik 12.1 ir 12.5 veiklų sumą, apskaičiuotą pagal prisirašiusius, t. y. be pritaikymo neįgaliesiems darbų.
Ne, pagal šią veiklą tokia įranga nėra tinkama. Sveikatos netolygumų mažinimo Lietuvoje 2014–2023 m. veiksmų plano 6 priedo ,,Efektyvios sveikatos priežiūros prieinamumo gerinimo neįgaliesiems krypties aprašas“ 23.2 papunktyje numatyta: „23.2. aprūpinti reikiama infrastruktūra bei priemonėmis, gerinančiomis sveikatos priežiūros paslaugų fizinį prieinamumą neįgaliems žmonėms (prievažos, garsiniai signalai akliesiems, informacijos pasiekiamumo iniciatyvos (pagyvenusiems žmonėms ar silpną regėjimą turintiems žmonėms, akliesiems) ir kt.
Ši veikla taip pat apima liftų pakeitimą, keltuvų, pandusų įrengimą ir pan. Skatinama numatyti priemones skirtas ne tik judėjimo negalią turintiems asmenims (akliesiems ir pan.).
Medicinos įranga gali būti įsigyjama pagal 12.1 ir 12.5 papunkčiuose numatytas veiklas ir baigtinis sąrašas pateikiamas 39 p. lentelės 4 papunktyje.
Taip, patirtas išlaidas DOTS kabineto įrengimui galite kompensuotis, jeigu šios išlaidos yra patirtos ne anksčiau kaip 2014 m. sausio 1 d. , su sąlyga, kad visos projekto veiklos nėra baigtos iki pareiškėjui pateikiant paraišką. Tokia sąlyga numatyta Taisyklių 403.1 p.
Taip, vykdant 12.1 ir 12.5 veiklas, 39 p. lentelėje numatytos tikslinių transporto priemonių įsigijimo išlaidos, jų kiekis nėra ribojamas. Pažymėtina, kad automobilių poreikis privalo būti pagrįstas ir skirtas nurodytų veiklų įgyvendinimui.
Taip pat atkreipiame dėmesį, kad tikslinių transporto priemonių įsigijimo vertė negali viršyti 25 000 eurų.
Atsakymas. Ne, dėvėtų automobilių įsigijimo išlaidos nėra tinkamos finansuoti. Galima įsigyti tik naują automobilį.
Atsakymas. Taip, galima.
Įgyvendinant 12.1 veiklą, galima remontuoti bei įsigyti reikalingą įrangą tik vaikų odontologijos kabinetams, kadangi ši veikla turi atitikti Sveikatos netolygumų mažinimo Lietuvoje 2014–2023 m. veiksmų plano 7 priedo „Vaikų sveikatos stiprinimo, ligų profilaktikos bei efektyvaus gydymo užtikrinimo krypties aprašas“ 51.3 papunktyje numatytas priemones (PFSA 21.1 papunktis).
Išskyrus atvejus, kuomet įstaigoje yra bendras vaikų ir suaugusiųjų odontologijos kabinetas.
Taip, galima modernizuoti, įsigyti įrangą odontologiniams kabinetams kurie yra mokyklose. Atkreipiame dėmesį, kad pagal Aprašo 30 p. reikės patvirtinti daiktines pareiškėjo teises į šį turtą ir jos turės galioti ne trumpiau kaip penkerius metus nuo projekto finansavimo pabaigos.
PFSA 39 p. 5. papunktyje numatyta, kad investicijų projekto parengimo išlaidos yra tinkamos, jei vadovaujantis 46.4 p. jį rengti privaloma. Investicijų projektas rengiamas, kai siekiama investuoti į ilgalaikį materialųjį ar nematerialųjį turtą, reikalingą viešosioms paslaugoms teikti ir kuriam įgyvendinti suplanuotų investicijų suma (atėmus PVM ir išlaidas apmokamas supaprastintai) viršija 300 000 eurų.
Jei investicijų suma yra mažesnė, o pareiškėjas vis tik pasirengė investicijų projektą, tai tokios išlaidos nebus laikomos tinkamomis finansuoti išlaidomis, nes jos nėra būtinos.
Skaičiuojant iki 2017 m. rugsėjo 30 d. prie asmens sveikatos priežiūros įstaigos prisirašiusius pacientus yra skaičiuojami visi prisirašę prie asmens sveikatos priežiūros įstaigos pacientai (drausti Lietuvos Respublikos privalomuoju sveikatos draudimu, drausti ES ar EEE sveikatos draudimu ir nedrausti).
Ši informacija skelbiama kiekvienos iš penkių teritorinių ligonių kasų interneto svetainėje, tiksliau:
http://www.paneveziotlk.lt/?TabID=139
http://www.vilniaustlk.lt/index.php?id=32
http://www.ktlk.lt/istaigoms/statistika-ir-tyrimai/
https://www.klaipedostlk.lt/%C4%AFstaigoms – čia iš kairės meniu „statistinė informacija“, ten „Prisirašiusių prie ASP įstaigų gyventojų skaičius“
http://www.siauliutlk.lt/go.php/Prisira%C5%A1iusi%C5%B3%20gyventoj%C5%B3%20skai%C4%8Dius660
Jeigu reikalinga informacija nėra paskelbta, reikėtų kreiptis raštu ar el. paštu į konkrečią teritorinę ligonių kasą ir prašyti šios informacijos.
Vadovaujantis Aprašo 27 p.. reikalavimu, regionai turi pasiekti šio punkto lentelėje nustatytus rodiklius: tiek įstaigų skaičių, tiek gyventojų, kurie turi galimybę pasinaudoti pagerintomis sveikatos priežiūros paslaugomis, skaičių. Kiekvienas regionas/savivaldybė pati sprendžia, kiek ir kokių projektų bus įtraukiama. Projektai gali būti tiek smulkūs, tiek stambesni, apjungiant kelias įstaigas. Tačiau svarbu atkreipti dėmesį, kad jei planuojamos investicijos viršija 300 000 eur, vadovaujantis Aprašo 46.4 p. privaloma parengti investicijų projektą.
Tačiau pažymėtina, kad vienos asmens sveikatos priežiūros įstaigos projektas negali būti dirbtinai skaidomas, t. y. ta pati asmens sveikatos priežiūros įstaiga negali teikti kelių projektų pagal skirtingas Aprašo remtinas veiklas.
Pagal Aprašo 18 p., pareiškėjais (partneriais) gali būti asmens sveikatos priežiūros įstaigos, teikiančios pirmines ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas. Tai reiškia, kad tinkami pareiškėjai yra ne tik viešosios asmens sveikatos priežiūros įstaigos, tačiau ir privačios (UAB ir pan.). Atkreipiame dėmesį, kad pareiškėjai ir projektai taip pat turi atitikti Aprašo 21.5 ir 21.6 p., t. y. būti įtraukti į regiono plėtros ir savivaldybės strateginius veiklos planus.
Planavimo procedūros turi būti vykdomos remiantis Regionų projektų planavimo tvarkos aprašu.
Ne. Senelių namai nei pareiškėjais, nei partneriais negali būti projekte pagal šią priemonę. Pagal Aprašą galimi pareiškėjai ir partneriai yra asmens sveikatos priežiūros įstaigos, teikiančios pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugas. Savivaldybių administracijos projekte gali dalyvauti tik kartu su asmens sveikatos priežiūros įstaiga, teikiančia pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugas. Vykdant Aprašo 12.2 veiklą projekte gali dalyvauti ir psichikos sveikatos centrai.
Ligoninės negali būti nei pareiškėjais, nei partneriais įgyvendinant Aprašo 12.5 veiklą.
Taip, gali. Savivaldybės dalyvavimas projekte nėra būtinas.
Taip, gali.
Taip, įgyvendinant Aprašo 12.2 ir 12.3 veiklas pagal Aprašo 29.1 papunktį kiekvienoje savivaldybėje privalo būti užtikrinta, kad veiklą vykdys ne mažiau kaip po vieną DOTS ir priklausomybės nuo opioidų pakaitinio gydymo kabinetą. Tai reiškia, kad jeigu savivaldybėje nėra DOTS ir pakaitinio gydymo kabinetų, savivaldybė norėdama gauti finansavimą ir kitų veiklų vykdymui turi įsisteigti bent vieną pakaitinio gydymo kabinetą. Planuojant projektus savivaldybė turės pateikti Projekto (-ų) parengtumui taikomų reikalavimų įgyvendinimo lapą Nr. 1 (Aprašo 3 priedas), kuriame turės pažymėti ar tokie kabinetai vykdo veiklą, o jei ne, tada turės numatyti, kad bus įsteigti. Jeigu savivaldybėje nebus įsteigtas pakaitinio gydymo kabinetas, tuomet savivaldybė negalės gauti finansavimo kitoms veikloms vykdyti.
Įgyvendinti Aprašo 12.1 ir 12.4 veiklas be 12.2 ir 12.3 veiklų nėra galima. Priemonė Nr. 08.1.3-CPVA-R-609 yra horizontali, tai reiškia, kad lėšos 12.2 ir 12.3 veiklų įgyvendinimui yra numatytos pagal Sveikatos netolygumų mažinimo Lietuvoje 2014–2023 m. veiksmų plano 1 priedo „Tuberkuliozės profilaktikos, diagnostikos ir gydymo efektyvumo didinimo krypties aprašas“ specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir įgyvendina 23.5 ir (arba) 24.1 papunkčiuose numatytas priemones ir 2 priedo „Priklausomybės nuo alkoholio bei kitų psichoaktyviųjų medžiagų prevencijos, gydymo bei socialinės integracijos paslaugų prieinamumo didinimo krypties aprašas“ specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir įgyvendina 9.5.4 papunktyje numatytas priemones. Atsižvelgiant į tai, šioms kryptims numatytos lėšos turi būti naudojamos 12.2 ir 12.3 veiklų įgyvendinimui, nes kitų veiklų įgyvendinimui lėšos numatytos iš kitų krypčių aprašų.
Taip. Įgyvendinant Aprašo 12.2 papunktyje nurodytą veiklą pagal Aprašo 29.1 papunktį kiekvienoje savivaldybėje privalo būti užtikrinta, kad veiklą vykdys ne mažiau kaip po vieną priklausomybės nuo opioidų pakaitinio gydymo kabinetą. Tai reiškia, kad jeigu savivaldybėje nėra pakaitinio gydymo kabineto, savivaldybė norėdama gauti finansavimą ir kitų veiklų vykdymui turi įsisteigti bent vieną pakaitinio gydymo kabinetą. Jeigu savivaldybėje nebus įsteigtas pakaitinio gydymo kabinetas, tuomet savivaldybė negalės gauti finansavimo minimam VšĮ XXX PSPC kartu su partneriais rengiamam projektui.
Taip, galima. Suma kabinetų įrengimui bus apskaičiuojama taip: 2 DOTS kabinetams įrengti bus iki 7 000 Eur + iki 7 000 eur = iki 14 000 eur
Pagal Aprašo reikalavimus savivaldybėje veiklą turi vykdyti ne mažiau kaip vienas pakaitinio gydymo kabinetas. Jei toks kabinetas yra Respublikinio priklausomybės ligų centro XXX filiale, tuomet sąlyga yra išpildyta, įstaiga nebūtinai turi būti pavaldi savivaldybei.
Įgyvendinant Aprašo 12.1 papunktyje nurodytą veiklą, projektiniame pasiūlyme turi būti pagrįsta, kad netikslinių teritorijų savivaldybės turi atitikti Sveikatos netolygumų mažinimo Lietuvoje 2014–2023 m. veiksmų plano 7 priedo „Vaikų sveikatos stiprinimo, ligų profilaktikos bei efektyvaus gydymo užtikrinimo krypties aprašas“ specialiuosius projektų atrankos kriterijus: siekia 42 punkte iškelto tikslo, 43 punkte nustatytų uždavinių ir įgyvendina 51.3 papunktyje numatytas priemones; ir (arba) Sveiko senėjimo užtikrinimo Lietuvoje 2014–2023 m. veiksmų plano 1 priedo „Sveikos gyvensenos ir kitų profilaktinės sveikatos priežiūros paslaugų plėtros krypties aprašo“ specialiuosius projektų atrankos kriterijus: siekia 17 punkte iškelto tikslo, 19 punkte nustatyto uždavinio ir įgyvendina 30.7 papunktyje numatytas priemones.
Įgyvendinant Aprašo 12.5 papunktyje nurodytą veiklą projektiniame pasiūlyme turi būti pagrįsta, kad netikslinių teritorijų savivaldybės atitinka Sveiko senėjimo užtikrinimo Lietuvoje 2014–2023 m. veiksmų plano 5 priedo „Kompleksinių slaugos ir geriatrinių sveikatos priežiūros paslaugų tinklo organizavimo krypties aprašo“ specialiuosius projektų atrankos kriterijus: siekia 25 punkte iškelto tikslo, 28 punkte nustatyto uždavinio ir įgyvendina 51.1 papunktyje numatytas priemones.
Įstaiga (juridinis vienetas) skaičiuojama kaip 1 vnt., struktūriniai padaliniai, filialai į rodiklį nėra įskaičiuojami. Jei projektas įgyvendinamas su partneriu, t.y. kita asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančia įstaiga, tai nurodomas bendras įstaigų skaičius. Jei projekte dalyvauja savivaldybė, tokiu atveju ji į rodiklį nėra įtraukiama, skaičiuojamos tik asmens sveikatos priežiūros įstaigos.
Prašytume paaiškinti, kaip paskaičiuoti Stebėsenos rodiklį P.B. 236. Norint gauti G (tikslinių grupių gyventojų, turinčių galimybę pasinaudoti pagerintomis sveikatos priežiūros paslaugomis skaičių) reikia turėti dar šiuos skaičius:
- Ssav – prisirašiusių prie konkrečios pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros įstaigos tikslinių grupių gyventojų skaičius kalendoriniais metais iki projekto įgyvendinimo pabaigos suma.
Toliau - A1 apskaičiavimui M1, M2, M3. Kokius metus imti rengiant projektinį pasiūlymą? O ka jei projektas įgyvendinamas per du metus?
Rodiklio P.B. 236 „Gyventojai, turintys galimybę pasinaudoti pagerintomis sveikatos priežiūros paslaugomis“ aprašymą galite rasti čia: https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/244793c0e81711e4a4809231b4b55019
Rodiklio apskaičiavimo metodika pritaikyta laikotarpiui, kai reikės atsiskaityti už įgyvendintą projektą ir jo pabaigoje apskaičiuoti gyventojų, turinčių galimybę pasinaudoti pagerintomis paslaugomis, skaičių.
Apskaičiuojant rodiklį projektinio pasiūlymo rengimo metu reikia remtis ta pačia formule, bet skaičiavimus atlikti remiantis praėjusių trejų metų duomenimis.
Projektiniame pasiūlyme skaičiavimams reikia naudotis Sveidros duomenimis už konkrečius praėjusius metus.
Rodiklis apskaičiuojamas pagal tokią pačią metodiką / formulę nepriklausomai nuo to, kiek metų planuojama projekto trukmė.
Rodiklio apskaičiavimo formulė yra tokia:
G = Ssav ± A1
Duomenys, kuriuos reikia naudoti rengiant projektinį pasiūlymą būtų tokie:
Ssav – prisirašiusių prie konkrečios pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros įstaigos tikslinių grupių asmenų gyventojų skaičius 2017 metais;
A1 – asmens sveikatos priežiūros įstaigoje per pastaruosius trejus kalendorinius metus (M1, M2 ir M3) iki
projekto įgyvendinimo pabaigos prisirašiusių tikslinių grupių asmenų skaičiaus kitimo tendencija, apskaičiuojama pagal formulę A1= ((M2 – M3) + (M1-M3) / (2 * M1) * 100%.
Kur:
M1 – 2017;
M2 – 2016;
M3 – 2015.
Pateikiame apskaičiavimo pvz.:
Prie įstaigos prisirašę:
2017 – 950 asmenų (M1)
2016 – 900 asmenų (M2)
2015 – 1000 asmenų (M3)
Pokyčio tendencija apskaičiuojama taip:
A1=((900-1000)+(950-1000)/(2*950)*100 proc. = -2.6
Gyventojų skaičius apskaičiuojamas taip:
G=950-2.6 proc.=925 gyventojai.